fredag 30 juli 2010

Björnklistret


Jag pysslade mycket med bokmärken när jag var liten. Precis när jag började hålla på med dem, så förstod jag inte bättre än att jag med hjälp av björnklister klistrade fast dem i ett litet album. Senare blev det svårt att byta dessa bokmärken med andra, som man ju ville göra.

Björnklistret var en vit massa i en grön burk med vitt lock och en liten röd plastpensel, som låg i ett eget litet rör, inkorporerat i burken. Har inte hittat någon bra bild på hur det såg ut, så jag gjorde en egen, som jag minns att det såg ut. Det man annars bäst kommer ihåg av det här klistret är ju såklart mandeldoften; som gjorde att man nästan (?) ville smaka på det!

13 kommentarer:

  1. ja! =)

    ville äta klistret, doftade smaskens!

    SvaraRadera
  2. Jag ville oxå äta, den doftade ju som mandelkubb, mumsfilibaba

    SvaraRadera
  3. Haha, ville just hitta en bild på detta klister som vi åt i skolan på 70-80 talet. Nostalgi om nåt, tack för att du gjort en bild så jag kan titta på när jag blis sugen. :D / Nina L

    SvaraRadera
  4. mm.. man känner lukten bara man tittar på bilden och tänker på klistret! :)

    SvaraRadera
  5. Jag saknar verkligen detta klister. Det var bra pga att det var så dåligt. För visst kunde man pilla bort bokmärkena igen om man var försiktig, klistret blev ju lite smuligt när det torkat. Jag har en tomburk kvar i behåll. Visst luktade det fantastiskt gott...

    SvaraRadera
  6. Kan säga att björnklister luktade bättre än det smakade, mandelsmaken fanns där men även nån mjölig smak.
    Vi tuffa grabbar åt det för attt impa på tjejerna, dom skrek ju sådär lagom och gjorde miner men tyckte nog att vi grabbar var lite tuffa.

    SvaraRadera
  7. Jag hade helt glömt bort det, men nu minns jag! Det luktade jättegott! :)

    SvaraRadera
  8. Jag köper björnklister med grön burk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sent svar här, men gör du? Vad kul - var då?

      Radera
  9. Köp mimosa nu i februari- luktar exakt som björnklister!

    SvaraRadera
  10. Var kan jag köpa det Leif Vellinge
    leif.Vellinge@hotmail.se

    SvaraRadera
  11. finns björnklister att få tag i

    SvaraRadera